Nieuws

Kennissessie Eye Tracking op 31 maart

Kennissessie Eye Tracking op 31 maart

Om Eye Tracking tot leven te laten komen, heeft Cebuco de 12 genomineerden voor Dagbladgoud 2009 onder de loep laten nemen. Graag delen wij deze uitkomsten met u tijdens een spannende workshop op 31 maart a.s. Martin Leeflang (Validators) zal Eye Tracking introduceren en u een achttal learnings presenteren voor een succesvolle boodschap- en merkoverdracht. Verder natuurlijk de uitslag van de "verkiezing" van de Dagbladgoud-advertentie die op aandacht, boodschap en merkoverdracht het beste scoort. Lees meer >

de Volkskrant op compact formaat

de Volkskrant op compact formaat

Vanaf maandag 29 maart 2010 gaat de Volkskrant, na ruim 60 jaar op broadsheet, over op het tabloid formaat. Het eerste katern, dat nu nog in broadsheet-formaat wordt afgeleverd, overgaan naar tabloid. De weekendkaternen krijgen het Berlinerformaat. Lees meer >

Prijsverlagingen supermarkten prominent in de krant

Prijsverlagingen supermarkten prominent in de krant

Albert Heijn begint een nieuwe dagbladcampagne om klanten te wijzen op diverse prijsverlagingen in de supermarkt. Ook de prijsverlagingen van Aldi zijn in de dagbladen te zien. Lees meer >

De Telegraaf organiseert inhaakwedstrijd rondom Olympische Spelen

De Telegraaf organiseert inhaakwedstrijd rondom Olympische Spelen

De afgelopen weken is een groot aantal van de vele inhakers op de Olympische Spelen in De Telegraaf en op Telegraaf.nl gemeten. Op basis van attentiewaarde, merkcommunicatie, waardering en koppeling met de Olympische Spelen is inzicht verkregen in de effectiviteit van de uitingen en de waardering van ruim 600 lezers van De Telegraaf voor de manier van inhaken. De advertentie van Rexona is hieruit overtuigend als beste inhaker naar voren gekomen. Lees meer >

Jaarcijfers 2009 STIR: Helft Nederlanders bezoekt maandelijks dagbladsites

Jaarcijfers 2009 STIR: Helft Nederlanders bezoekt maandelijks dagbladsites

"Aantal unieke bezoekers per maand gestegen tot ruim 6,8 miljoen." Het moge duidelijk zijn; de websites van dagbladen zijn volwassen geworden. Na een stormachtige groei laten de sites in 2009 opnieuw een gezonde ontwikkeling zien. Niet alleen hebben de dagbladportals meer bezoekers getrokken, de vaste bezoeker wordt ook beter bediend, getuige de opgelopen bezoekfrequentie (gemiddeld 20 maal per maand). Dagbladsites zijn onmisbaar geworden in het digitale medialandschap. Onmisbaar voor de nieuwsvergaarder, onmisbaar voor de adverteerder die op zoek is naar bereik in combinatie met kwaliteit.  Lees meer >

MasterClass: Eye Tracking, ervaar het!

MasterClass: Eye Tracking, ervaar het!

In 2010 wordt het succesvolle Dagblad Academy-onderdeel MasterClass voortgezet. Ook dit jaar worden weer een aantal lezingen georganiseerd die voor alle mediaprofessionals. De eerste MasterClass van 2010 is voor rekening van Martin Leeflang, Managing Partner van Validators, die op woensdag 3 maart 2010 een workshop zal geven rond het fenomeen eye tracking, met daarin ondermeer recente onderzoeksresulaten en algemene learnings. Ook zal er een proefopstelling staan, een unieke mogelijkheid om deze onderzoekstool zelf te testen.  Lees meer >

Jongeren zien krant wel zitten

Jongeren zien krant wel zitten

Jongeren hebben over het algemeen een vrij positief beeld van nieuwsmedia, gebruiken een breed scala aan bronnen om in hun nieuwsbehoefte te voorzien en willen bovenal nieuws dat relevant is. Dat concluderen Nico Drok en Fifi Schwarz in hun onderzoekspublicatie Jongeren, nieuwsmedia en betrokkenheid, dat 21 januari werd aangeboden aan Ronald Plasterk, Minister van OCW. Daarmee ontkrachten zij naar eigen zeggen het beeld dat bestaat over de verstandhouding tussen de huidige media en de jeugd. Aan het onderzoek hebben ruim 1.000 Nederlandse jongeren, in de leeftijd van 15 tot 29 jaar deelgenomen. Lees meer >

Doelgroep Monitor juli 2008 t/m juni 2009

Doelgroep Monitor juli 2008 t/m juni 2009

DGM omvat gedetailleerde informatie over vrijetijdsbesteding, interesses en activiteiten, gebruik van producten en merken op gebied van cosmetica, voeding, apparatuur en financiën, over autobezit en gebruik, winkelbezoek en waarden. Lees meer >

Dagbladadvertentie Albert Heijn positief voor imago en koopstroom

Dagbladadvertentie Albert Heijn positief voor imago en koopstroom

In september maakte Albert Heijn een comeback als adverteerder in dagbladen. Het was de start van een wekelijkse reeks advertenties waarin op een ludieke wijze het scherpe prijsniveau werd aangetoond. De advertentie verscheen als fc-pagina in vrijwel alle landelijke en regionale dagbladen. Het bleek een goede zet te zijn. Dat blijkt uit een uitgebreid RRO-onderzoek. Lees meer >

De beste blog is een krantenblog

De beste blog is een krantenblog

Uit het juryrapport: “…er was er eentje bij die ons op Mexicaanse wijze wist te besmetten met dat authentieke positieve blogvirus. Enthousiasme gekoppeld aan nieuwswaardig vakwerk. Bloggen zoals bloggen bedoeld is. De Dutch Bloggie voor het beste weblog van 2009 gaat naar... NRC Next." Lees meer >

Dagbladen laden en activeren A‑merk Yakult

Dagbladen laden en activeren A‑merk Yakult

Een aantal grote Nederlandse dagbladexploitanten hebben gezamenlijk met Z’Insights, de onderzoekstak van ZenithOptimedia, het initiatief genomen om voor televisieadverteerders de meerwaarde van dagbladen in kaart te brengen. De aanvulling van dagbladadvertenties op de televisiespots heeft FMCG merk Yakult een effectieve reclamecampagne opgeleverd. Lees meer >

Dagbladadvertenties prominente rol in A‑merkcampagne Unilever

Dagbladadvertenties prominente rol in A‑merkcampagne Unilever

Dagbladadvertenties kunnen FMCG-adverteerders grote diensten bewijzen. Dit blijkt uit recent onderzoek van Mindshare en Cebuco. Onderwerp van de studie is de spraakmakende “Niet voor Niets”-campagne van Unilever. Het effectonderzoek laat overtuigend zien dat dagbladadvertenties zorgen voor opvallendheid, waardering en aansporing tot kopen. De uitkomsten zijn voor Unilever reden om ook in de najaarscampagne op grote schaal van dagbladadvertenties gebruik te maken. Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.