Nieuws

Zeven op de tien Nederlanders lezen iedere dag een krant

Zeven op de tien Nederlanders lezen iedere dag een krant

Zeven op de tien Nederlanders lezen dagelijks één of meer dagbladen. Het dagelijkse bereik van dagbladen bedraagt momenteel ruim 68%. Dit blijkt uit het nieuwste NOM Print Monitor jaaronderzoek 2008-II t/m 2009-I. De cijfers laten verder zien dat krantenlezers in alle doelgroepen ruim vertegenwoordigd zijn. In welke leeftijd- of inkomensklasse er gekeken wordt, minimaal de helft komt dagelijks met de krant in aanraking. De NOM Printmonitor is in Nederland de standaard voor het bereik van dagbladen en tijdschriften. Aan het onderzoek hebben 25.316 respondenten van 13 jaar en ouder meegewerkt. Deze steekproef staat voor 13.665.000 Nederlanders. Klik hier voor een overzicht van de meest recente bereikcijfers. Lees meer >

We zijn nog altijd dol op dagbladen

We zijn nog altijd dol op dagbladen

Piet Bakker*) in de Volkskrant van zaterdag 3 oktober 2009 over geknoei met oplagecijfers van het HOI door journalisten, en verkeerde conclusies die daaraan worden verbonden. Lees meer >

De Inhaker verslaat de Viral

Gisteren was een volle zaal getuige van een zeer geslaagde MasterClass. Een helder, inspirerend en energiek betoog van Piet Hein Smit (directeur XXS) over inhakers in de krant. Aan de hand van voorbeelden nam hij de zaal mee in het ontwikkelingsproces van inhakers. De rol van het reclamebureau, de klant, het mediabureau maar ook de rol van de exploitant werd binnenste buiten gekeerd. Succes verzekerd zijn de inhakers die de kranten (net) niet hebben gehaald, we kregen enkele voorbeelden van Dirk van den Broek te zien, hilarisch, maar om moverende redenen niet in de krant verschenen. Een echte opsteker waren de feiten achter de inhakers. Weet een topfilmpje op youtube al snel 100.000 mensen te bereiken, een advertentie in enkele dagbladen levert al snel het 10-voudige op. Lastig te vergelijken, maar de cijfers spreken voor zich. Lees meer >

In beeld: sterke creatie uit de dagbladen. Opvallende start van KPN

Begin augustus is de nieuwe reclamecampagne genaamd Lees meer >

NRCukke

1 september kan van mij betreft in de boeken. Het is de dag dat NRC met zijn beste uitgave sinds mensenheugenis kwam. Lees meer >

Cebuco Bereiksversterker goed ontvangen

Cebuco Bereiksversterker goed ontvangen

Cebuco presenteerde vorige maand vol trots de Bereiksversterker. Een nieuwe tool die in 3 stappen direct het bereik van alle Nederlandse dagbladen en/of hun sites uitrekent. De Bereiksversterker nodigt je uit om met de data verder 'aan de slag te gaan' door de direct duidelijke vormgeving. Vakgenoten hebben deze slimme tool al ondekt: Lees meer >

Acht op de tien dagbladbezorgers (zeer) tevreden

Een grote meerderheid van de dagbladbezorgers (83%) is tevreden tot zeer tevreden met hun werkzaamheden. Zeven op de tien bezorgers willen deze werkzaamheden niet snel verliezen. Lees meer >

Dagbladmerk-effect. Stijgende lijn in bereik van websites dagbladen

Dagbladmerk-effect. Stijgende lijn in bereik van websites dagbladen

De websites van dagbladen hebben de afgelopen jaren een aanzienlijke bijdrage geleverd aan de groei van de lezerskring van de Nederlandse dagbladmerken. In de eerste zes maanden van dit jaar heeft de helft van alle Nederlanders Lees meer >

Leesintensiteit en reclame-tolerantie bepalend voor succes dagbladreclame

Leesintensiteit en reclame-tolerantie bepalend voor succes dagbladreclame

Naast goede creatie zijn intensief leesgedrag en een positieve houding ten opzichte van reclame bepalend voor het succes van dagbladadvertenties. Dat blijkt uit analyses van Universal Media en Cebuco van een door bureau Veldkamp uitgevoerd onderzoek. De learnings uit dit onderzoek zijn direct toepasbaar. Tijdens het planningsproces kunnen leesintensiteit en ontvankelijkheid voor reclame uitstekend als voorspellers voor de effectiviteit van de dagbladcampagne dienen. Lees meer >

Creativiteit vereist in advertentiestrijd van de supermarkten

Misschien mogen we voorzichtig stellen dat de televisiezenders dit jaar vroeg op vakantie zijn gegaan; we worden in ieder geval getrakteerd op vele herhalingen. In dagbladland zijn herhalingen uiteraard niet aan de orde. De lezer wordt iedere dag gewekt met een krant vol ‘vers nieuws’. Lees meer >

Een onmisbare informatiebron!

Een onmisbare informatiebron!

Dat zeven van de tien Nederlanders dagelijks hun krant lezen, is bekend. Maar wat trekt hun aandacht? Wat vinden zij van reclame? En hoe denken zij over media? De Doelgroepmonitor van NOM geeft daarop antwoord. De krant blijkt een onmisbare informatiebron te zijn als het gaat om nieuws over de eigen regio, milieu, politiek, kunst en cultuur etc. En voor de adverteerder van groot belang: heeft de krantenlezer wel aandacht voor advertenties? Lees meer >

In drie stappen naar het bereik in uw doelgroep met de Cebuco Bereiksversterker

In drie stappen naar het bereik in uw doelgroep met de Cebuco Bereiksversterker

Cebuco presenteert vol trots de Bereiksversterker. Een nieuwe tool die in 3 stappen direct het bereik van alle Nederlandse dagbladen en/of hun sites uitrekent. Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.