Nieuws

Nieuwe Krant Masters

Op vrijdag 19 juni heeft een klein groepje deelnemers aan de Dagblad Academy examen gedaan om het felbegeerde certificaat KrantMaster in bezit te krijgen. Op donderdag 25 juni mochten we iedereen blij maken, want de hele groep is geslaagd! Lees meer >

Dagbladen zijn niet saai

Dagbladen zijn niet saai

Het is natuurlijk bijna voor de hand liggend dat dit bericht over het mediumtype dagbladen gaat. Er is geen mediumtype waarover zoveel in de media wordt gecommuniceerd. Maar wat betekent dit nou voor de adverteerder? Lees meer >

Prijzenslag! Supermarkten vechten strijd uit in dagbladen

Afgelopen weken kwam het nieuws in dagbladen deels ook van de advertentiepagina’s. De prijzenslag onder supermarkten - met Jumbo dit keer voorop- is in volle hevigheid losgebarsten, en de campagnes mogen weer rekenen op veel aandacht in de pers. Lees meer >

Verleidelijk oogcontact

Verleidelijk oogcontact

Een beetje mediaprofessional neemt geen genoegen met mediumbereik. Dat was één van de conclusies die je kunt trekken na het bijwonen van de lezing op 3 juni van John Faasse. Ook was de stelling te horen dat een uitgever alleen verantwoordelijk mag worden gehouden voor ‘open eyes in front of advertising space’, verleidelijk oogcontact dus. De Masterclass over het thema Kwaliteit van Bereik geeft veel stof tot nadenken. De lezing geeft ook tips voor praktische toepassingen. Lees meer >

Merken bijten terug via het dagblad

Merken bijten terug via het dagblad

De afgelopen weken waren dagbladen diverse malen het strijdtoneel van A-merken. Fabrikanten bestreden elkaar onderling of bonden de strijd aan met supermarkten. De plaats van het gevecht bleek goed gekozen; opvallende campagnes bereiken in Lees meer >

Dagbladen zorgen voor traffic en beleving rond Iglo-merk

Dagbladen zorgen voor traffic en beleving rond Iglo-merk

Iglo toont aan dat dagbladen ook voor food-merken veel betekenis kunnen hebben. De dagbladcampagne van dit merk wist veel beleving te creëren. Deze publiciteit bleek een succesfactor bij de ludieke Captain Iglo verkiezing. Niet alleen de toeloop op het event, maar ook de toename van de webtraffic was ongeëvenaard. Lees meer >

Amerpoort wint PCM Media Publieksprijs tijdens SJP uitreiking

Amerpoort wint PCM Media Publieksprijs tijdens SJP uitreiking

Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie (SJP) heeft op woensdag 20 mei in de Lichtfabriek te Haarlem 13 Magneten uitgereikt. De Magneet is de bekroning voor het meest creatieve werk in arbeidsmarktcommunicatie. Lees meer >

Alle technische aanleverinformatie voor gedrukte media op een centrale website: PrintArena.nl

Alle technische aanleverinformatie voor gedrukte media op een centrale website: PrintArena.nl

Printmedia introduceren nieuwe website over technische specificaties. Vanaf 2009 bestaat er een nieuwe website waarmee de technische aanleverinformatie voor alle gedrukte media wordt gecommuniceerd. PrintArena.nl is een gezamenlijk initiatief van Cebuco, CMBO, KVGO, NDP, NUV Publiekstijdschriften en ZSO. Lees meer >

‘Tweede van Europa: echt te gek!’

Nieuwsgierig naar het Zilveren team? lees hier het verslag Lees meer >

Marlon en Reinier @ BestYET in Londen!

Nieuwsgierig naar het verhaal? Lees het boeiende verslag van Reinier en Marlon. Lees meer >

BVA, PMA en STIR vormen JIC

Op 15 mei is het STIR bereiksonderzoek officieel ondergebracht in een Joint Industry Committee. Dat wil zeggen dat het onderzoek vanaf nu wordt uitgevoerd onder de verantwoordelijkheid van niet alleen de exploitanten zoals tot nu het geval was. Ook de mediabureaus (PMA) en de adverteerders (BVA) zijn nu mede opdrachtgever van het onderzoek. Eind 2008 is gestart met de voorbereiding voor de oprichting van het JIC STIR. Lees meer >

Nederlander nog niet uitgekeken op banner

Nederlander nog niet uitgekeken op banner

Nederlanders geven nog steeds aandacht aan banners, zo blijkt uit een onderzoek in februari van dit jaar van De Vos en Jansen Interactive onder 610 internetgebruikers. Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.