Nieuws

Zilver voor Nederlands team Bakker en Van Raak tijdens BestYET competitie in Londen

Volgens het juryrapport ‘a close call’ voor het Nederlands team. Op 7 en 8 mei jl. heeft in Londen de 8e Europese dagbladcompetitie BestYET plaatsgevonden. In deze competitie gaan jonge creatieve talenten de strijd aan om de beste dagbladadvertentie te ontwerpen. In de nationale voorrondes streden maar liefst 450 teams uit tien landen voor een plek bij de laatste 20. Lees meer >

Websites stuwen bereik dagbladen omhoog.

Websites stuwen bereik dagbladen omhoog.

De websites van dagbladen hebben de afgelopen jaren een aanzienlijke bijdrage geleverd aan de groei van de lezerskring van de Nederlandse dagbladmerken. In de eerste maanden van dit jaar heeft de helft van alle Nederlanders één of meer dagbladsites bezocht. Het maandelijkse bereik van de sites is daarmee opgelopen tot 6,8 miljoen. Lees meer >

Advertenties op redactionele nieuwssites veel beter bekeken dan op sociale of functionele sites

Advertenties op redactionele nieuwssites veel beter bekeken dan op sociale of functionele sites

Het grote verschil in tijdsduur dat een pagina wordt bekeken (redactionele pagina gemiddeld anderhalf keer langer dan functionele pagina) heeft uiteraard ook gevolgen voor de zichtbaarheid (visibility) van een reclame uiting. Lees meer >

Dagblad Academy huldigt 100e Krant Master

Dagblad Academy huldigt 100e Krant Master

Vol trots kan Cebuco melden dat het 100e Krant Master certificaat is overhandigd aan Johannes van Manen. Johannes –werkzaam bij Initiative- mocht het certificaat en de bloemen in ontvangst nemen van Olaf Croon, directeur Cebuco. In 2008 introduceerde Cebuco de Dagblad Academy. De online-cursus is opgebouwd uit tien modules die alle facetten van adverteren in dagbladen behandelen. Een must voor iedere (ervaren) mediaprofessional. Lees meer >

Websites dagbladen zorgen voor verdubbeling van het lezerspubliek

Websites dagbladen zorgen voor verdubbeling van het lezerspubliek

Multimediale merkstrategie uitgevers een succes De dagbladsites realiseren een groot aanvullend lezerspubliek. Gemiddeld zorgen de dagbladsites maandelijks voor een verdubbeling van het aantal unieke lezers, terwijl 19% van de dagbladlezers beide mediakanalen naast elkaar gebruikt. Dat blijkt uit de gekoppelde bereikcijfers van NOM (print) en STIR (online). Lees meer >

De kwaliteit van de krant levert extra impact op

De kwaliteit van de krant levert extra impact op

Dat de kwaliteit van dagbladen positief voor de adverteerder uitpakt, mag bekend zijn. De lange leesduur en de band met de krant hebben een positieve invloed op de impact van de advertenties. Maar hoe de verbanden precies liggen, is nog nooit precies in kaart gebracht. Onlangs heeft Cebuco onderzoek gedaan naar de invloed van kwaliteit van het lezen op de impact van advertenties. Denk daarbij aan de leesduur, de binding met de krant en het aantal gelezen pagina Lees meer >

Inspiratie en kennis: Dagblad Academy

Inspiratie en kennis: Dagblad Academy

Sinds de vorige nieuwsbrief is er veel nieuws rond Dagblad Academy te melden. Allereerst is er in maart een nieuwe lichting Krantmasters gecertificeerd. En op 19 juni vindt opnieuw een examen plaats. Lees meer >

MasterClass van Nielsen Media

MasterClass van Nielsen Media

Op 2 april jl. heeft Berry Punt van Nielsen Media een zeer boeiende MasterClass gegeven over de ontwikkelingen van de mediabestedingen. De door Nielsen Media gegeven power-point-presentatie is voor iedereen na te slaan. Lees meer >

Nieuwe resultaten NOM Print Monitor 2008

Nieuwe resultaten NOM Print Monitor 2008

De NOM Print Monitor is hét bereiksonderzoek voor printmedia in Nederland. 25.371 respondenten van 13 jaar en ouder zijn ondervraagd over het lezen van ruim 200 dagbladen en tijdschriften. Deze steekproef staat voor 13.665.000 Nederlanders van 13 jaar en ouder. Cebuco heeft de uitkomsten in een presentatie samengevat. Lees meer >

STIR en NOM publiceren gecombineerd bereik

STIR en NOM publiceren gecombineerd bereik

De Stichting Internetreclame (STIR) en het Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) publiceren binnenkort hun eerste databestand met het gecombineerde bereik van print en online. Daarmee is een langgekoesterde wens in vervulling gegaan, namelijk het inzichtelijk maken van de overlap in het bereik tussen een papieren titel en online titel. Dagbladuitgevers zijn daarmee in staat het totale lezerspubliek te rapporteren van zowel de papieren editie als de online krant. Lees meer >

Nederland leest massaal dagbladen

Nederland leest massaal dagbladen

Het dagelijks bereik van de Nederlandse dagbladen blijft onverminderd hoog. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van de NOM Printmonitor 2008, de bron voor printbereik in Nederland. Op een willekeurige dag lezen zeven van de tien 13-plussers minimaal Lees meer >

Bestel nu: Cebuco Jaarboek 2008

Bestel nu: Cebuco Jaarboek 2008

Het Cebuco Jaarboek 2008 is weer uit, met daarin opgenomen een selectie van internationaal bekroonde dagbladadvertenties en de genomineerde advertenties voor Vakgoud en Dagbladgoud 2008. Bestel dit naslagwerk, dat beslist niet in uw boekenkast mag ontbreken! Bestellingen (€ 39,95 per exemplaar excl. BTW en verzendkosten) kunnen worden opgeven bij Hellen Tjan, via h.tjan@cebuco.nl. Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.