Nieuws

Multimediaal advertentiebereik

Multimediaal advertentiebereik

Rotterdam - AD NieuwsMedia BV heeft samen met RM Interactive en Cebuco onderzoek gedaan naar de effecten van gelijktijdige advertentieplaatsingen in print en online. Dit eerste multimediale Reclame Reactie Onderzoek (RRO) moet leiden tot een branchebrede standaard. Het onderzoek richt zich zowel op het aanvullend bereik als op de impact van advertentiecampagnes. Lees meer >

Fors meer bezoek websites dagbladen in 2008

De sites van dagbladen hebben het aantal bezoekers in 2008 fors zien stijgen. Het bezoek aan de online kranten is vorig jaar met ruim 30% gestegen. Maandelijks brengen gemiddeld 6,4 miljoen Nederlanders ouder dan dertien jaar een bezoek aan Lees meer >

Vooraf inzicht in advertentie effecten met NRp Advisor

NRp heeft een nieuwe adviestool voor dagbladen geintroduceerd: de NRp Advisor.  Het is een online tool die het  mogelijk maakt om vooraf effecten van een reclame-uiting in kaart te brengen. Het is voortaan mogelijk om advies te krijgen over welk mediaplan de beste keuze is om de gewenste reclameeffecten te bereiken en welke investering daaraan verbonden is. Daarbij gaat het om effecten als merkbekendheid, koopintentie en reclameherinnering. Lees meer >

Dagbladadvertenties versterken TV spots

Dagbladadvertenties versterken TV spots

De Telegraaf heeft in samenwerking met Universal Media onderzocht welk effect dagbladadvertenties hebben op tv spots. Hiertoe is de Advil campagne geanalyseerd. Lees meer >

Bereik dagbladportals weer gestegen

Bereik dagbladportals weer gestegen

Wie denkt dat de Nederlandse dagbladmerken geen groei meer kennen, heeft het mis. Was het bereik van alle dagbladportals in het derde kwartaal van 2007 nog 37%, in dezelfde periode van 2008 loopt dit op naar 47%: een stijging van 27%! De cijfers zijn afkomstig uit de Webmeter, de currency voor het bereik van websites van STIR. Lees meer >

Nieuwe resultaten NOM Print Monitor: 2007 II - 2008 I

Nieuwe resultaten NOM Print Monitor: 2007 II - 2008 I

De nieuwe resultaten uit de NOM Print Monitor over alle dagbladen en dagbladcombinaties zijn per doelgroep te bekijken. Ook kunt u hier een presentatie van de nieuwe cijfers downloaden. Lees meer >

Reclame reactie planning op basis van kennis van de informatieverwerking van het brein

Reclame reactie planning op basis van kennis van de informatieverwerking van het brein

Cebuco heeft in 2005 Sjoerd Reus gevraagd de RReporter (toen de "Reclame Reactie Planner" diepgaand te analyseren. Doel van de stage was om met behulp van analyses in de RRP te onderzoeken of de wetmatigheden in de Psychonomie overeenkomen met de reacties in de Reclame Reactie Onderzoeken (RRO’s). Lees meer >

ABN AMRO zoekt Umfeld van gezaghebbend medium

ABN AMRO zoekt Umfeld van gezaghebbend medium

Om paniekreacties te voorkomen maant Jan Pieter Schmittmann, directie voorzitter ABN AMRO, zijn klanten tot rust. In een paginagrote advertentie in de dagbladen wordt uitgelegd wat de stand van zaken is omtrent de kredietcrisis die inmiddels ook Nederland heeft aangedaan. Lees meer >

Prinsjesdaginhakers in het nieuws

Prinsjesdaginhakers in het nieuws

De Telegraaf van 21 september jl besteedt aandacht aan het succes van inhaakadvertenties. Reclamemakers zijn op hun best bij inhakers. Soms levert dat spraakmakende advertenties op, zoals de Prinsjesdag-advertentie van afgelopen dinsdag van Dirk van den Broek. Lees meer >

Gebruik dagbladen blijft hoog

Gebruik dagbladen blijft hoog

Forrester neemt Nederlandse mediaconsumptie onder de loep: ruim 90% van de Nederlanders leest een dagblad. Het gebruik van de krant is ondanks de opmars van de internetaansluitingen in 2008 onverminderd hoog. Het medium eist wekelijks ruim drie uur van de tijd van de consument op. Lees meer >

 
home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.