Inspiratie & Innovatie - Nieuwsmedia & Digital Natives

13 november 2013

Mobile is een zeer kansrijk segment voor nieuwsproducten, echter de meeste partijen zijn wat afwachtend en op zoek naar kansrijke projecten. In de Baltische staten hebben nieuwsbedrijven een game-technologie gebruikt om speelse advertentievormen te ontwikkelen. De Scandinavi

Hieronder een korte omschrijving van de bij INMA gepresenteerde cases, met doorlinks naar een presentatie of een congresverslag.

Geld verdienen met mobile is mogelijk - 6 creatieve voorbeelden van mobile advertentievormen
Henning Feltstykket, Productmanager Mobile & Tablet, Dagbladet, Noorwegen.
Dagbladet (DB) is in Noorwegen met papier en online de 2e partij in de markt. Men toont in deze presentatie aan dat geld verdienen met mobile heel goed mogelijk is. Er is nog weinig vraag vanuit de bureaus naar mobile advertentiemogelijkheden. Maar DB laat het er niet bij zitten. De uitgever heeft veel creatieve mogelijkheden ontwikkeld ondermeer op basis van GPS en Games. DB heeft een App ontwikkeld met aansprekende advertentie-formats en uitdagende voorbeelden. Dit heeft geresulteerd in maar liefst 65 campagnes die gezamenlijk meer dan één miljoen euro aan omzet hebben opgeleverd.

Klik hier voor het congresverslag. Klik hier voor de presentatie.   


We've Got A Web for That. The case voor HTML5 en Responsive Design.
Graham Hinchly, Engineering Manager, FT Labs, Engeland.
Financial Times (FT) wil graag een crossmediale relatie met de klanten opbouwen. Daarbij hebben ze gekozen voor een eigen app (add to homescreen) i.p.v. een native app (uit de Apple-store). Een eigen app geeft je veel meer data over de klant. Bijgaand een presentatie met de overwegingen en de keuzes op dit vlak.

Klik hier voor het congresverslagKlik hier voor de presentatie. 
Website: ft.com


Toepassingen uit gaming industry levert een lucratieve vorm van native advertising op voor (mobile) nieuwsbedrijf.
Jaanus Lillenberg, Development and Marketing Director, Postimees, Estland.
Om meer inkomsten uit mobile te halen creëerde deze uitgever een nieuw advertentieplatform. Het helpt adverteerders impactvol aandacht te krijgen door reclame te mixen met toepassingen uit de gaming industry. Een heel verfrissende manier van adverteren. Bekijk ook het filmpje in onderstaand artikel.

Artikel en filmpje. Klik hier voor de presentatie


Toekomst bestendig - advertising voor nieuwsmedia
Kirk McDonald, Executive VP, Digital First Media. USA.
Het onbekende is de constante. De wil om te verbeteren moet bij je bedrijf ingebakken zijn. Je kunt niet leunen op je reputatie; je moet de toekomst bouwen.
Een nieuwsmediabedrijf moet anno nu voorzien in de volgende mediaoplossingen: Voor hyper local is een full service reclameafdeling (van ontwerp tot plaatsing) een must. Verder stap je als uitgever in retail en in event marketing, naast uiteraard print. Mobile zit in het midden van je portfolio en leidt alle andere kanalen. De account afdeling moet een meer consultachtige rol gaan spelen in het gehele proces.
Opvallend is dat e-mail bij Digital First Media één van de grootste groeiers. De groeipotentie zit verder in search, mobile, email, sociale media. Ontwikkel tevens een product waarmee je massaal de kleine adverteerders kan bedienen (heeft zelf het succesvolle product Adtaxi geïntroduceerd, een vorm van publiciteit die de kleine adverteerder enkele honderden euro’s kost).
Klik hier voor de presentatie.  Website: www.adtaxinetworks.com.

 

De nieuwe generatie lezers  - de ‘digital natives’
Breng nieuws dichter bij de lezer en maak de berichten relevant. Maak keuzes en stem de inhoud af op een jong hoogopgeleid publiek. Dat is het devies van deze 2 sprekers. De uitgaven nrc.next en Die Welt Kompakt lijken qua filosofie erg op elkaar. ‘Fight for time of digital natives’ is het motto van de Duitse uitgave Die Welt Kompakt, net als nrc.next in de winning mood.

nrc.next - Hans Nijenhuis, Deputy Editor-in-Chief, NRC Handelsblad and nrc.next, Nederland
Klik hier voor de presentatie.  

Die Welt Kompakt - Matthias Leonhard, Senior Editor, Die Welt Kompakt, Duitsland
Klik hier voor de presentatie. Klik hier voor het congresverslag.     


Tijdens het INMA (International Newsmedia Marketing Association) Congres 2013 is een verslag gemaakt van de meest inspirerende, succesvolle en innoverende ontwikkelingen op ‘nieuwsmedia’ gebied. De cases komen uit alle delen van de wereld en zijn onderverdeeld in verschillende hoofdstukken.

Meer artikelen

Inspiratie & Innovatie - Nieuwsmedia Digitaal

Inspiratie & Innovatie - Nieuwsmedia Digitaal

Dat online 'nieuws'video veel potentie heeft, is wel duidelijk. Scandinavische pioniers laten zien hoe je dat aanpakt. Inmiddels kijken in Scandinavi Lees meer >

Inspiratie & Innovatie - Nieuwsmedia en Abonnementsvormen

Inspiratie & Innovatie - Nieuwsmedia en Abonnementsvormen

Scandinavische nieuwsbedrijven zijn volop aan het innoveren. Schibsted heeft een betaalsysteem ge Lees meer >

Nederlands Dagbladonderzoek internationaal genomineerd

Nederlands Dagbladonderzoek internationaal genomineerd

Het onderzoek naar de optimalisatie van de effectiviteit van dagbladadvertenties van Validators in samenwerking met Cebuco is genomineerd voor een Esomar Research Effectiveness Award 2011. Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.