Nieuws

De kroning, mis haar niet

De kroning, mis haar niet

De beelden van de inhuldiging van Willem-Alexander op 30 april zullen de hele wereld overgaan (bijna 1.100 journalisten hebben zich al bij de RVD aangemeld). De troonswisseling zal bovendien goed zijn voor het imago van Nederland; een unieke gebeurtenis. Lees meer >

Judit Kun en Ramin Bahari winnen Cebuco/ADCN Workshop

Judit Kun en Ramin Bahari winnen Cebuco/ADCN Workshop

Judit Kun en Ramin Bahari (Tribal DDB) hebben gisteren, 27 maart, de Cebuco/ADCN workshop 2013 gewonnen. Zij ontwierpen het winnende nieuwsmediaconcept voor Madurodam. Het team heeft zich daarmee samen met de nummer twee (Joey Boeters en Mark van der Heijden) geplaatst voor de Europese dagbladcompetitie Best YET (Best Young European Team) die in mei in Wenen plaatsvindt. Lees meer >

Regionale dagbladen HDC op tabloidformaat

Regionale dagbladen HDC op tabloidformaat

Vanaf 13 april verschijnen Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, IJmuider Courant, Leidsch Dagblad en De Gooi- en Eemlander in het inmiddels gebruikelijke handzame formaat. Dat is goed nieuws. Voor onze lezers Lees meer >

Oplagecijfers dagbladen Q4 2012

Oplagecijfers dagbladen Q4 2012

Op 26 maart 2013 heeft HOI de oplagecijfers van de nieuwsmerken over het vierde kwartaal 2012 bekend gemaakt. Het gaat om de kwartaalcijfers van de gedrukte edities en de digitale replica's. Lees meer >

Leesduur papieren krant 2012 onverminderd hoog

Leesduur papieren krant 2012 onverminderd hoog

Opvallend is dat de leesduur in het overvolle medialandschap op peil is gebleven en gemiddeld zelfs iets is gestegen t.o.v. een jaar eerder. Lees meer >

Reclameonderzoek voor een bijzondere adverteerder: Breitling

Reclameonderzoek voor een bijzondere adverteerder: Breitling

Eind 2012 verscheen er in nrc.next een opvallende advertentie; in de uiting Lees meer >

Lezen van dagbladen op digitale platforms sterk in opmars

Lezen van dagbladen op digitale platforms sterk in opmars

Het lezen van dagbladen op mobiele platforms heeft in 2012 een grote vlucht genomen. Het raadplegen van de krant op mobiel en tablet is vergeleken met een jaar eerder gestegen met resp. 45% en 102%. De nieuwsmedia profiteren daarmee optimaal van de snel groeiende penetratie van mobiele devices. Dat blijkt uit het zojuist gepubliceerde Media Standaard Survey 2012 (MSS), het onderzoek dat normcijfers levert voor de Nederlandse bereikonderzoeken. Lees meer >

Nieuwsmerken online ook sterke publiekstrekkers

Nieuwsmerken online ook sterke publiekstrekkers

Nederland heeft een (extreem) hoge internetpenetratie: 95% heeft toegang tot het net. 20% heeft zelfs vier of meer devices om internet op te gaan. Die digitalisering zie je ook terug in het aantal mensen dat de digitale krant leest. Lees meer >

The best is YET to come

The best is YET to come

Tijd voor een toffe, nieuwe kluif: de ADCN Cebuco Nieuwsmedia Workshop 2013! Lees meer >

RReporter.nl: onderzoekstool voor dagbladadvertenties compleet vernieuwd

RReporter.nl: onderzoekstool voor dagbladadvertenties compleet vernieuwd

Test nu zelf de compleet vernieuwde onderzoekstool voor dagbladadvertenties, ga naar RReporter.nl en ondek de mogelijkheden. Ruim 1.100 dagbladadvertenties zijn verwerkt in deze tool. De data is gebaseerd op Reclame Reactie Onderzoek. Lees meer >

Hoe heeft mijn dagbladcampagne gescoord?

Hoe heeft mijn dagbladcampagne gescoord?

De case: Lidl 2012. Stel, uw campagne is door 65% van de dagbladlezers bekeken. Is dat dan een goed resultaat? Een goede vraag, die alleen te beantwoorden is met een goede benchmark. Hiermee hebben wij meteen Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.