Lezers hebben een sterke band met hun nieuwsmerken. Of dit nou een krant, een app, of website is, ze vertrouwen het nieuws dat ze elke dag lezen. De vraag is of dit vertrouwen een positief effect heeft op de advertenties. Lees meer >
Nederlands Medianetwerk publiceert in samenwerking met Cebuco een serie profielen van Nederlandse nieuwsmerken. Vandaag Barneveldse Krant. Lees meer >
Het lezen van dagbladen op digitale platforms is fors gegroeid. Dat blijkt uit de zojuist gepubliceerde NOM Print Monitor. De nieuwe bereikcijfers laten voor digitale dagbladen een opmerkelijke groei zien. Het lezen van kranten op de smartphone is in een jaar tijd gestegen van 11% naar 17%. De opmars op de tablet is nog forser, van 7% naar 15%. Lees meer >
Op 24 september 2013 heeft HOI de oplagecijfers van de nieuwsmerken over het tweede kwartaal 2013 bekend gemaakt. Het gaat om de kwartaalcijfers van de gedrukte edities en de digitale replica's Lees meer >
Nederlands Medianetwerk publiceert in samenwerking met Cebuco een serie profielen van Nederlandse nieuwsmerken. Vandaag Nederlands Dagblad. Lees meer >
Het lezen van dagbladen op digitale platformen groeit in een snel tempo. Bij dagbladen zien we in vergelijking met een half jaar geleden een aanzienlijke groei (smartphone:13% naar 16,8% en tablet 10,1% naar 15,4%). Lees meer >
De Persgroep Advertising lanceert een nieuwe service: de Persgroep PreTest. Adverteerders krijgen de kans om vooraf een campagneconcept te toetsen onder lezers van het AD, de Volkskrant, Trouw of Het Parool. De PreTest biedt adverteerders waardevolle feedback om hun boodschap optimaal af te stemmen op de doelgroep. Lees meer >
Prinsjesdag inspireert! Niet alleen de hoedjesmakers slaan hun slag, ook creatieve adverteerders en reclamemakers haken succesvol in. Lees meer >
Vandaag lanceren 39 nieuwstitels de bewustwordingscampagne Lees meer >
Nederlands Medianetwerk publiceert in samenwerking met Cebuco een serie profielen van Nederlandse nieuwsmerken. Vandaag PZC. Lees meer >
De vorstelijke aankondiging op woensdag 3 juli werd meteen door de Belgische reclamemakers en adverteerders opgepikt. Lees meer >
Beste bezoeker,
Welkom op de site van Cebuco.
Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.
Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.
Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.