Albert Heijn haakt het beste in op de winter

22 maart 2012

Hoewel de winter een lange aanloop nodig had, barstte de winterkoorts begin februari echt los. De Elfstedentocht was het gesprek van de dag en adverteerders haakte via de dagbladen massaal in op het evenement.

Dat de tocht der tochten uiteindelijk niet doorging was jammer, maar inhaakcampagnes hebben hun effect zeker gehad. De dagbladadvertentie van Albert Heijn is  door het publiek uitgeroepen tot meest succesvolle winterse inhaker. Maar ook de dagbladadvertenties van Ikea, Vaseline, ABN AMRO en de online campagne van Chocomel waren zeer succesvol. Dit blijkt uit inhaakonderzoek van Telegraaf Media Nederland onder meer dan 600 respondenten.

“Aangezien we al jaren inhaakonderzoek doen, hebben we veel zicht op wat werkt en wat niet. Uit ervaring weten we dat inhaken uitstekend wordt gewaardeerd en dat inhaken zorgt voor een hoge attentiewaarde van je campagne. Wat deze winter opvalt is dat veel campagnes er tevens in slagen om aan te zetten tot actie. De consument waardeert dat gezien het aantal actieoproepende campagnes in de top 5.” aldus Niels van Dijken, senior Researcher bij Bureau Consumenten Onderzoek.

 

Bron: Telegraaf

 

Meer artikelen

telegraaf_gericht_online_vp.png

TMG lanceert GerichtOnline.nl

GerichtOnline is een nieuwe advertentiedienst die het voor kleinere ondernemers (MKB/ZZP) mogelijk maakt om simpel en gericht te adverteren binnen het online netwerk van TMG. Lees meer >

De Telegraaf lanceert geheel vernieuwde Android app

De Telegraaf lanceert geheel vernieuwde Android app

De Telegraaf heeft een compleet vernieuwde app voor Android smartphones gelanceerd. De uitgangspunten bij de ontwikkeling van de app waren het Telegraaf nieuws, het typische Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.