De Persgroep lanceert nieuwe service: het pretesten van advertentieconcepten

17 september 2013

De Persgroep Advertising lanceert een nieuwe service: de Persgroep PreTest. Adverteerders krijgen de kans om vooraf een campagneconcept te toetsen onder lezers van het AD, de Volkskrant, Trouw of Het Parool. De PreTest biedt adverteerders waardevolle feedback om hun boodschap optimaal af te stemmen op de doelgroep.

Afhankelijk van de doelgroep en doelstelling van de advertentie krijgt de adverteerder advies over welk nieuwsmerk het beste ingezet kan worden. Onder het onderzoekspanel van die titel wordt de pretest van de advertentie gedaan. Lezers of sitebezoekers beoordelen onder andere de merkfit met de gekozen titel, geven aan of ze de advertentie opvallend en origineel vinden, en of zij vinden dat de advertentie aanzet tot actie. Adverteerders ontvangen een volledig rapport met de resultaten en concrete aanbevelingen voor het verbeteren van hun advertentie.

Christel van den Hazel, directeur Advertising: “De Persgroep PreTest biedt adverteerders waardevolle informatie om de inhoud en uitstraling van hun advertentie nog beter af te stemmen op hun doelgroep. Wij bieden onze klanten graag insights over onze lezers en sitebezoekers om samen de beste resultaten te realiseren.”

De Persgroep Advertising geeft de eerste tien pretests, ter waarde van € 3.000, cadeau.
Meer informatie en een voorbeeldrapport: www.persgroepadvertising.nl/pretest

Meer artikelen

Alfred wint de Volkskrant Creative Press Challenge 2013

Alfred wint de Volkskrant Creative Press Challenge 2013

Luuk van de Put en Jurre van de Ven van Alfred hebben de Volkskrant Creative Press Challenge 2013 gewonnen. Philippe Remarque, hoofdredacteur de Volkskrant, maakte bekend op de 24 uur van de Reclame. De jury koos deze schets als het beste idee, omdat het zo puur en simpel is en krachtig gebruik maakt van het medium dagblad. Lees meer >

De Volkskrant lanceert de Creative Press Challenge

De Volkskrant lanceert de Creative Press Challenge

De Volkskrant daagt de reclamewereld uit met de Creative Press Challenge, een wedstrijd voor creatieven om hun beste printadvertentie van het jaar te maken. De opdracht is om een multimediale campagne voor een goed doel (Free Press Unlimited) terug te brengen tot Lees meer >

18-34 jarigen zijn de meest intensieve nieuwsconsumenten op de mobiel

18-34 jarigen zijn de meest intensieve nieuwsconsumenten op de mobiel

18 tot 34 jarigen maken over de gehele dag het meest gebruik van mobiel internet. Dit blijkt uit onderzoek van de Persgroep Advertising onder bijna 15.000 gebruikers van de app Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.