NRC Media lanceert augmented reality campagne

20 maart 2012

NRC Handelsblad lanceert als eerste landelijke dagblad een grootschalige advertentiecampagne met augmented reality, een technologie die op een innovatieve manier digitale toepassingen aan print koppelt en interactie met lezers realiseert.

Lezers kunnen de advertenties scannen met hun smartphone of tablet, waarna automatisch een op de advertentie afgestemde video wordt opgestart in een online omgeving. De campagne is ook zichtbaar op nrc.nl en de NRC Handelsblad app.

Unieke karakter
De Business Development afdeling van NRC Media ontwikkelde het concept samen met Marketing Drenthe, verantwoordelijk voor imagoverbetering van deze provincie. De online video vormt een onderdeel van de campagne ‘Proefondernemen in Drenthe’. Hierin vertellen Drentse ondernemers over het aantrekkelijke ondernemersklimaat in Drenthe. ‘Met deze campagne kunnen we het unieke karakter van Drenthe beter onder de aandacht brengen bij NRC-lezers’, zegt Geeke Snijders, projectmanager Marketing Drenthe. “We zijn erg blij dat wij via NRC Media met deze vernieuwende manier van adverteren in aanraking zijn gekomen.’

Printadvertenties komen tot leven
Martijn Standaart, commercieel directeur NRC Media: ‘We bieden onze adverteerders vanaf nu de mogelijkheid om advertenties op papier tot leven te brengen. Adverteerders kunnen hun campagne daadwerkelijk verdiepen met extra interactieve content, die voor lezers zeer eenvoudig te benaderen is. Dit voorbeeld toont aan dat traditionele media en nieuwe media elkaar niet beconcurreren maar juist kunnen versterken in het realiseren van effectieve, vernieuwende campagnes.’
De uitvoering van dit augmented reality concept is in handen van Purple Cow Concepts, een onderneming die gespecialiseerd is in toepassing van nieuwe media. Hun ‘Visar’ platform, dat gebaseerd is op Layar-technologie, legt een laagdrempelige link tussen offline (printuitingen of beelden) en online (audio, video of webcontent). Om de campagne te kunnen bekijken is behalve een smartphone of tablet met camera, ook de gratis Layar app nodig. Die app is te vinden in zowel de AppStore als in Google Play (Android). Voor meer informatie klikt u hier.

 

Bron: NRC Media

Meer artikelen

NRC Media: Nieuwe vormgeving, nieuw katern en nieuwe krant

NRC Media: Nieuwe vormgeving, nieuw katern en nieuwe krant

Vanaf eind augustus verschijnt NRC Handelsblad in een nieuwe vormgeving. Lees meer >

de Nacht van NRC

de Nacht van NRC

Een avond lang, het allerbeste wat NRC Handelsblad te bieden heeft. Alle bekende journalisten en columnisten van de krant geven acte de pr Lees meer >

Succesvolle NRC Charity Awards wederom van start

Succesvolle NRC Charity Awards wederom van start

Na het succes van vorig jaar gaat vandaag de tweede editie van de NRC Charity Awards van start. Nieuw dit jaar is dat deelname open staat voor alle goede doelen die staan ingeschreven bij Kennisbank Filantropie. Zij kunnen meedoen door v Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.