Alfred wint de Volkskrant Creative Press Challenge 2013

11 november 2013

Luuk van de Put en Jurre van de Ven van Alfred hebben de Volkskrant Creative Press Challenge 2013 gewonnen. Philippe Remarque, hoofdredacteur de Volkskrant, maakte bekend op de 24 uur van de Reclame. De jury koos deze schets als het beste idee, omdat het zo puur en simpel is en krachtig gebruik maakt van het medium dagblad.

De juryleden over de winnende schets
“Visueel sterk, een bijna lege pagina in een volle krant. Het verhaal is makkelijk te begrijpen: “Geen nieuws is slecht nieuws”. En in dit geval is het ook echt zo. Een goede link tussen de oneliner en Free Press Unlimited zal de advertentie compleet maken.”
- André Matarazzo, Sid Lee -

“De winnaar is, zoals altijd, het simpelste idee. De stopping power is essentieel.”
- David Snellenberg, Dawn -

“Het beeldconcept is even simpel als aansprekend; het doet je stilstaan en nadenken. Het volkse gezegde "geen nieuw is goed nieuws" wordt hier goed op zijn kop gezet en maakt zo uitstekend de kernmissie van Free Press Unlimited tastbaar.”
- Leon Willems, Free Press Unlimited -

“Een kleine variatie op een bekende frase, en dat werkt verschrikkelijk catchy. En nog krachtig ook: in vijf woorden wordt exact omschreven waar Free Press Unlimited zich sterk voor maakt. Bij elkaar sterk genoeg om de louter-tekstopzet te kunnen dragen.”
- Chris Buur, de Volkskrant -

Op zaterdag 14 december wordt de advertentie geplaatst in de Volkskrant, samen met een exclusief interview met Luuk en Jurre. Ook wordt de advertentie ingezonden naar het Cannes Lions Festival 2014. In december verschijnt een speciaal nummer van Creatie in samenwerking met de Volkskrant met als thema ‘terug naar de kern’, geïnspireerd door de Creative Press Challenge. Kijk voor meer informatie over de Creative Press Challenge op: creativepresschallenge.nl           

Meer artikelen

De Persgroep lanceert nieuwe service: het pretesten van advertentieconcepten

De Persgroep lanceert nieuwe service: het pretesten van advertentieconcepten

De Persgroep Advertising lanceert een nieuwe service: de Persgroep PreTest. Adverteerders krijgen de kans om vooraf een campagneconcept te toetsen onder lezers van het AD, de Volkskrant, Trouw of Het Parool. De PreTest biedt adverteerders waardevolle feedback om hun boodschap optimaal af te stemmen op de doelgroep. Lees meer >

De Volkskrant lanceert de Creative Press Challenge

De Volkskrant lanceert de Creative Press Challenge

De Volkskrant daagt de reclamewereld uit met de Creative Press Challenge, een wedstrijd voor creatieven om hun beste printadvertentie van het jaar te maken. De opdracht is om een multimediale campagne voor een goed doel (Free Press Unlimited) terug te brengen tot Lees meer >

18-34 jarigen zijn de meest intensieve nieuwsconsumenten op de mobiel

18-34 jarigen zijn de meest intensieve nieuwsconsumenten op de mobiel

18 tot 34 jarigen maken over de gehele dag het meest gebruik van mobiel internet. Dit blijkt uit onderzoek van de Persgroep Advertising onder bijna 15.000 gebruikers van de app Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.