De Volkskrant lanceert de Creative Press Challenge

03 juli 2013

De Volkskrant daagt de reclamewereld uit met de Creative Press Challenge, een wedstrijd voor creatieven om hun beste printadvertentie van het jaar te maken. De opdracht is om een multimediale campagne voor een goed doel (Free Press Unlimited) terug te brengen tot

De winnaar krijgt een exclusief interview in de Volkskrant. Daarnaast wordt het beste idee geproduceerd en geplaatst in de Volkskrant, en ingezonden naar het Cannes Lions International Festival of Creativity 2014.

Terug naar de essentie
Philippe Remarque, hoofdredacteur van de Volkskrant, nodigt na de zomer persoonlijk de meest gerenommeerde reclamebureaus van Nederland uit om mee te doen. “Het is voor getalenteerde reclamemakers heel interessant om een frisse blik te werpen op de kracht van een vertrouwd medium. En voor onze lezers is het boeiend om inzicht te krijgen in het denken en het werk van reclamemakers”, aldus Remarque.

Kaf van het koren scheiden
De Volkskrant werkte het idee van de Creative Press Challenge uit met Thijs Biersteker, creative (ex Wieden+Kennedy). “Veel middelmatige ideeën worden opgeblazen met casefilms en digital experiences”, aldus Thijs. “In print heb je maar één kans om je doelgroep te overtuigen. Een printadvertentie is dan ook de ultieme toets of het idee, de boodschap achter een multimediale campagne, klopt. Een slecht idee kun je niet verbergen in print. En kun je dus gemakkelijk het kaf van het koren scheiden.”


Goed voor goed
De Volkskrant koos voor een goed doel dat past bij de essentie van deze krant: Free Press Unlimited. Deze organisatie strijdt ervoor om onafhankelijk nieuws toegankelijk te maken voor iedereen, waar ook ter wereld. Free Press Unlimited gelooft dat iedereen het recht heeft op nieuws om kennis op te doen. En daarmee de juiste keuzes te kunnen maken voor zijn of haar ontwikkeling en groei.

Meer informatie: www.creativepresschallenge.nl

 

 

Meer artikelen

Alfred wint de Volkskrant Creative Press Challenge 2013

Alfred wint de Volkskrant Creative Press Challenge 2013

Luuk van de Put en Jurre van de Ven van Alfred hebben de Volkskrant Creative Press Challenge 2013 gewonnen. Philippe Remarque, hoofdredacteur de Volkskrant, maakte bekend op de 24 uur van de Reclame. De jury koos deze schets als het beste idee, omdat het zo puur en simpel is en krachtig gebruik maakt van het medium dagblad. Lees meer >

De Persgroep lanceert nieuwe service: het pretesten van advertentieconcepten

De Persgroep lanceert nieuwe service: het pretesten van advertentieconcepten

De Persgroep Advertising lanceert een nieuwe service: de Persgroep PreTest. Adverteerders krijgen de kans om vooraf een campagneconcept te toetsen onder lezers van het AD, de Volkskrant, Trouw of Het Parool. De PreTest biedt adverteerders waardevolle feedback om hun boodschap optimaal af te stemmen op de doelgroep. Lees meer >

18-34 jarigen zijn de meest intensieve nieuwsconsumenten op de mobiel

18-34 jarigen zijn de meest intensieve nieuwsconsumenten op de mobiel

18 tot 34 jarigen maken over de gehele dag het meest gebruik van mobiel internet. Dit blijkt uit onderzoek van de Persgroep Advertising onder bijna 15.000 gebruikers van de app Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.