Mario Garcia geeft AD nieuw logo en nieuwe vormgeving

06 juni 2011

Vanaf vrijdag 3 juni 2011 heeft het AD een nieuw logo en een nieuwe vormgeving. Hiermee krijgt de krant een modernere uitstraling en ontstaat er meer eenheid in het beeld.

Het nieuwe logo van het AD heeft een moderne en dynamische look & feel gekregen. Het oranje en rood hebben plaatsgemaakt voor alleen de kleur rood. In de vormgeving is de kop van de krant krachtiger gemaakt. Andere veranderingen, zoals minder verschillende kleuren, zorgen dat het geheel rustiger en stijlvoller oogt.

Christiaan Ruesink, hoofdredacteur AD: “We willen de krant elke dag beter te maken. Elke dag werken we eraan de lezer een mooie mix te bieden van nieuws, verhalen, reportages en columns. Daarom hebben we het AD een nieuw jasje gegeven. We creëren nu meer eenheid in het beeld en maken een krant die populair is, maar niet plat of ordinair. Het AD moet vooral een optimistische krant zijn. Een krant voor mensen die positief in het leven staan, met een goede mix tussen zogenaamd ‘zacht’ en ‘hard’ nieuws.”

Kleuren passend bij leesritme
De nieuwe krant kent drie ritmes: nieuws, sport en show. Die ritmes hebben een eigen kleur gekregen, dat zorgt voor meer eenheid. De gekozen kleuren passen bij het leestempo van het katern. Bij het Nieuws is rood voortaan de basiskleur, Sportwereld kleurt oranje. Voor het nieuwe onderdeel Show & Cultuur wordt de kleur paars.

Ontwerp Mario Garcia
De restyling van het AD is begeleid door Mario Garcia, een van de meest ervaren art directors van de wereld en een internationale bekendheid binnen zijn vakgebied. Het AD is de 568ste krant die hij heeft vormgegeven. Het koppelen van kleuren aan het leestempo was een van de ideeën van zijn hand.

Bron: Persgroep

Meer artikelen

De Persgroep lanceert nieuwe service: het pretesten van advertentieconcepten

De Persgroep lanceert nieuwe service: het pretesten van advertentieconcepten

De Persgroep Advertising lanceert een nieuwe service: de Persgroep PreTest. Adverteerders krijgen de kans om vooraf een campagneconcept te toetsen onder lezers van het AD, de Volkskrant, Trouw of Het Parool. De PreTest biedt adverteerders waardevolle feedback om hun boodschap optimaal af te stemmen op de doelgroep. Lees meer >

18-34 jarigen zijn de meest intensieve nieuwsconsumenten op de mobiel

18-34 jarigen zijn de meest intensieve nieuwsconsumenten op de mobiel

18 tot 34 jarigen maken over de gehele dag het meest gebruik van mobiel internet. Dit blijkt uit onderzoek van de Persgroep Advertising onder bijna 15.000 gebruikers van de app Lees meer >

Reclamebureau THEY winnaar Crea Bea inhaakwedstrijd

Reclamebureau THEY winnaar Crea Bea inhaakwedstrijd

Reclamebureau THEY wint de Crea Bea inhaakwedstrijd van de Persgroep Advertising. De creatieven, Laura Obdeijn en Marloes Janssen, zijn feestelijk op de hoogte gesteld. Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.