NRC Media lanceert DeLUXE

02 augustus 2011

NRC Media lanceert op 17 september een high-end glossy magazine: DeLUXE. Elke editie krijgt een eigen thema, in 2011 zijn de thema

Modeontwerper Dries van Noten is de gastredacteur van de eerste DeLUXE met als thema mode. Het tweede nummer, dat in oktober verschijnt en over wonen en architectuur gaat, heeft als gastredacteur architect Rem Koolhaas. De gastredacteur bedenkt onderwerpen en ideeën voor verhalen en zijn keuzes zijn de rode draad in de glossy. DeLUXE verschijnt als magazine bij NRC Handelsblad in een groot formaat: 285 x 385 mm.

In DeLUXE staan artikelen van de NRC redactie over bijzondere personen en exclusieve producten, trends en ervaringen. Het magazine is een aantrekkelijke aanvulling op de overige bijlages van NRC Handelsblad die economie, wetenschap en opinie als onderwerp hebben. ‘DeLUXE is gemaakt op het DNA van de NRC-lezer’, zegt commercieel directeur Martijn Standaart. ‘Het biedt de lezer inhoudelijke en relevante stukken met grote, opvallende beelden van professionele fotografen.’

In het buitenland zitten al jaren glossy’s bij kwaliteitskranten, zoals ‘How to spend it’ van The Financial Times, ‘Le Monde Magazine’ van Le Monde en ‘De Standaard Magazine’ van De Standaard. DeLUXE is in Nederland het eerste glossy magazine gericht op lifestyle bij een kwaliteitskrant. Standaart: ‘Customer magazines, gericht op lifestyle, zijn de laatste jaren enorm in populariteit gegroeid. Deze magazines versterken de klantenbinding en de merkbeleving. Dit gegeven, de sterke bladformule en het grote bereik maken het nieuwe magazine van NRC Handelsbladaantrekkelijk voor adverteerders.’ DeLUXE bereikt 763.000 lezers (abonnees, losse krantenkopers en meelezers). Het magazine wordt bij circa 60 procent van de lezers van nrc.next bezorgd. De oplage van DeLUXE is 300.000.

DeLUXE richt zich op de doelgroep mannen en vrouwen in de leeftijd van 35-65 jaar, met een hoog denk- en werkniveau en een bovenmodaal inkomen. Ze zijn financieel onafhankelijk, ambitieus, zelfbewust, nieuwsgierig en goed geïnformeerd. De NRC-lezer heeft grote interesse in lifestyle-onderwerpen, veel belangstelling voor trends en behoefte aan informatie over luxe artikelen. De lezers van NRC Handelsblad geven bovengemiddeld veel geld uit aan vakantie, eten en drinken, woninginrichting, luxe artikelen en auto’s.

Bron: NRC Media

Meer artikelen

NRC Media: Nieuwe vormgeving, nieuw katern en nieuwe krant

NRC Media: Nieuwe vormgeving, nieuw katern en nieuwe krant

Vanaf eind augustus verschijnt NRC Handelsblad in een nieuwe vormgeving. Lees meer >

de Nacht van NRC

de Nacht van NRC

Een avond lang, het allerbeste wat NRC Handelsblad te bieden heeft. Alle bekende journalisten en columnisten van de krant geven acte de pr Lees meer >

Succesvolle NRC Charity Awards wederom van start

Succesvolle NRC Charity Awards wederom van start

Na het succes van vorig jaar gaat vandaag de tweede editie van de NRC Charity Awards van start. Nieuw dit jaar is dat deelname open staat voor alle goede doelen die staan ingeschreven bij Kennisbank Filantropie. Zij kunnen meedoen door v Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.