Trouw uitgeroepen tot European Newspaper of the year 2012

16 november 2012

Trouw heeft de prestigieuze prijs European Newspaper van het jaar 2012 gewonnen. De internationale jury oordeelde dat de krant het beste concept en de beste vormgeving heeft. De prijzen werden gisteren bekend gemaakt. De jury koos Trouw uit 232 inzendingen van kranten uit 25 Europese landen.

Hoofdredacteur Willem Schoonen is trots op de erkenning die de krant krijgt.  "Het is een groot compliment voor alle medewerkers van de krant. We krijgen deze prijs dankzij hun inzet en creativiteit."

Trouw ontvangt volgens de jury de prijs vanwege de wijze waarop de krant zich heeft ontwikkeld van een traditioneel dagblad tot 'a kind of daily weekly'.  De krant bestaat nu uit een klassiek landelijk nieuwskatern met een dagelijkse  achtergrondbijlage 'de Verdieping',  waarin allerlei onderwerpen 'tot de kern worden behandeld', aldus de jury.  Eerder dit jaar lanceerde Trouw twee nieuwe magazines: 'Letter&Geest' voor lezers en denkers en 'Tijd' waarin alledaagse belevenissen die dicht bij mensen staan worden beschreven. Trouw maakt daarmee volgens de jury een krant die het dagelijkse nieuws voor lezers heeft verbreed naar een intellectueler publiek. 

Met name de heldere opmaak van de weekbijlagen trof de jury.

 

Bron: De Persgroep.

Meer artikelen

De Persgroep lanceert nieuwe service: het pretesten van advertentieconcepten

De Persgroep lanceert nieuwe service: het pretesten van advertentieconcepten

De Persgroep Advertising lanceert een nieuwe service: de Persgroep PreTest. Adverteerders krijgen de kans om vooraf een campagneconcept te toetsen onder lezers van het AD, de Volkskrant, Trouw of Het Parool. De PreTest biedt adverteerders waardevolle feedback om hun boodschap optimaal af te stemmen op de doelgroep. Lees meer >

18-34 jarigen zijn de meest intensieve nieuwsconsumenten op de mobiel

18-34 jarigen zijn de meest intensieve nieuwsconsumenten op de mobiel

18 tot 34 jarigen maken over de gehele dag het meest gebruik van mobiel internet. Dit blijkt uit onderzoek van de Persgroep Advertising onder bijna 15.000 gebruikers van de app Lees meer >

Bijeenkomst Advertiser’s Academy, 12 april. AD en Weight Watchers brengen mensen in beweging

Bijeenkomst Advertiser’s Academy, 12 april. AD en Weight Watchers brengen mensen in beweging

De Persgroep Advertising komt met een nieuw concept. Om kennis te delen en elkaar te inspireren over ons dynamische vak. Met onze eerste bijeenkomst op donderdag 12 april geven we graag het offici Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.