Volkskrant lanceert iPad-app op 20 december

15 december 2010

De Volkskrant introduceert op 20 december een speciale app voor de Apple iPad, waarmee gebruikers de krant kunnen lezen en tegelijkertijd het laatste nieuws van vk.nl kunnen volgen. 'Nu kun je de krant overal in luttele seconden binnenhalen en op prettig formaat lezen', zegt hoofdredacteur Phillipe Remarque.

Simpel en confortabel
De app is met opzet simpel uitgevoerd. 'De nadruk ligt op het zo comfortabel kunnen bladeren door een digitale versie van de papieren krant', zegt managing-editor Hans Deridder van uitgever de Persgroep. 'Dit is een app voor digitale immigranten, mensen die nog weten wat een krant is.'

Gebruikers kunnen in de app niet alleen van pagina naar pagina swipen, maar ook van artikel naar artikel. Het menu bestaat uit grote thumbnails waar snel doorheen gebladerd kan worden. Hetzelfde principe geldt voor de foto's, die kunnen per artikel fullscreen bekeken worden, maar ook in een slideshow met alle foto's die bij een verhaal horen. Alle gekochte kranten blijven bewaard in een persoonlijk archief.

Krant van de toekomst
Tegelijkertijd gaat de uitgever werken aan de krant van de toekomst. 'Mijn zoon van 17 is niet opgegroeid met de papieren krant, maar hij is wel geïnteresseerd in de stukken die er in staan. Voor hem en zijn generatie maken we een aparte app. Die heeft qua vormgeving niks meer met een krant zoals we die nu kennen te maken.'

Hoe die krant voor digitale natives eruit komt te zien, weet Deridder nog niet. 'Dat gaan we de komende tijd onderzoeken.' De apps voor twee verschillende generaties zullen naast elkaar blijven bestaan. Het ontwikkelen van de tweede app zal 'enkele maanden langer duren', zegt Deridder.

Meer artikelen

Alfred wint de Volkskrant Creative Press Challenge 2013

Alfred wint de Volkskrant Creative Press Challenge 2013

Luuk van de Put en Jurre van de Ven van Alfred hebben de Volkskrant Creative Press Challenge 2013 gewonnen. Philippe Remarque, hoofdredacteur de Volkskrant, maakte bekend op de 24 uur van de Reclame. De jury koos deze schets als het beste idee, omdat het zo puur en simpel is en krachtig gebruik maakt van het medium dagblad. Lees meer >

De Persgroep lanceert nieuwe service: het pretesten van advertentieconcepten

De Persgroep lanceert nieuwe service: het pretesten van advertentieconcepten

De Persgroep Advertising lanceert een nieuwe service: de Persgroep PreTest. Adverteerders krijgen de kans om vooraf een campagneconcept te toetsen onder lezers van het AD, de Volkskrant, Trouw of Het Parool. De PreTest biedt adverteerders waardevolle feedback om hun boodschap optimaal af te stemmen op de doelgroep. Lees meer >

De Volkskrant lanceert de Creative Press Challenge

De Volkskrant lanceert de Creative Press Challenge

De Volkskrant daagt de reclamewereld uit met de Creative Press Challenge, een wedstrijd voor creatieven om hun beste printadvertentie van het jaar te maken. De opdracht is om een multimediale campagne voor een goed doel (Free Press Unlimited) terug te brengen tot Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.