Waarom dagbladen

Een dagblad is meer dan een papieren product

Dagbladen zijn stuk voor stuk sterke nieuwsmerken die een steeds breder platform bieden.

Dagbladuitgevers beperken zich al lang niet meer tot papier alleen. Alle dagbladen beschikken over portals die 24 uur per dag actualiteit bieden, vaak aangevuld met sms-alerts en rss feeds. Er wordt een uitgebreid crossmediaal platform geboden, waardoor er een wisselwerking ontstaat tussen de papieren krant en de digitale informatie.

Uw advertentie wordt gewaardeerd

Dagbladreclame irriteert de consument het minst

Uit het laatste Mediabelevingsonderzoek van 2007 blijkt dat dagbladreclame het minst irriteert van alle onderzochte mediumtypen. Sterker nog, lezers zoeken advertenties die wekelijks terugkeren op; ze verwachten op die plek in de krant bijvoorbeeld de aanbiedingen van hun vaste supermarkt. Je advertentie wordt als het ware een vaste rubriek in de krant en daarmee onderdeel van het nieuws.

01drie_dames_600_112_s_c1.jpg

Aandacht voor uw hele boodschap

Dagbladlezen is een primaire activiteit, de lezer staat open voor informatie.

De lezer neemt de krant in zijn eigen tempo door. Hij bepaalt zelf wanneer, hoe lang en hoe vaak hij de krant ter hand neemt. Bovendien laat de lezer zich daarbij, in tegenstelling tot radio en televisie, niet afleiden door andere bezigheden. Dagbladlezen is een primaire activiteit; de lezer staat open voor informatie. Commerciële boodschappen zijn daarbij een wezenlijk onderdeel van de krant. Van die aandacht kan een adverteerder profiteren. Met een aantrekkelijk creatief concept kun je de aandacht van de lezer trekken en vasthouden.

02close_up_krantenuitsnede_264_x_124_600_112_s_c1.jpg

Vandaag bedacht, morgen in de krant

Inhaakadvertenties trekken meer aandacht dan gewone advertenties

Dagbladen zijn hét medium voor actuele advertenties die inhaken op (onverwachte) nieuwsfeiten. Door de korte aanlevertijden kun je als adverteerder snel aansluiten op het nieuws van de dag. De advertenties vormen zo als het ware een aanvulling op de redactie. Daarmee kun je op een positieve manier letterlijk ‘in het nieuws’ komen, en bovendien profiteren van de hoge likeability en het effect dat aantoonbaar hoger is. Denk aan Koninginnedag, de geboorte van een oranje prinses, de Elfstedentocht, Olympische Spelen of het EK Voetbal.

03sale_smal_600_112_s_c1.jpg

Vele merken zijn er groot mee geworden

Herkenbaarheid en herhaling trekken de aandacht

Wie kent ze niet de campagnes van KPN, Volkswagen of Albert Heijn. Maar ook de wekelijkse campagnes van bijvoorbeeld Mediamarkt, Kras Reizen of Lidl en Aldi, die er met hun vaste lay-out, vaste plek in de krant en vaste dag van de week voor zorgen dat lezers ze weten te vinden. Alsof het een vaste rubriek in de krant is.

04Volkswagen_600_112_s_c1.jpg

Dagbladen versterken de mediamix

E

Een mediamix met dagbladen is effectiever en leidt tot meer resultaat voor hetzelfde budget dan de opstelsom van afzonderlijke inschakeling. Lees bijvoorbeeld hoe voor Wodka van Hooghoudt de geholpen reclame-bekendheid op een gemiddelde campagnedag steeg van 200.000 naar 635.000 personen uit de doelgroep na toevoeging van dagbladen aan de tv-campagne.

05hooghoudt_282_135_600_112_s_c1.png

Uw boodschap intens beleefd

Door de sterke lezer-bladbinding bieden dagbladen kwalitief bereik

De binding van een lezer met 'zijn' krant is hoog. Vooral in Nederland, waar 87 procent van de betaalde oplage uit abonnees bestaat. De krant wordt eke dag op een vast tijdstip thuis bezorgd. Gemiddeld besteden we 44 minuten per dag aan het lezen van de krant. Lezen blijft een primaire activiteit; als adverteerder kun je dus ook een complexe boodschap kwijt in de krant, want de lezer is er met zijn aandacht bij, en staat er voor open.

06intensievelezer_600_112_s_c1.jpg

Na één inschakeling 69% van Nederland bereikt

Massabereik in een landschap dat wordt gekenmerkt door toenemende versnippering

Dagelijks lezen 9,4 miljoen mensen een krant. Na één inschakeling hebben 7 van de 10 Nederlanders al kennis kunnen nemen van uw boodschap. Met dagbladen hoef je niet tot vervelens toe te herhalen.

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.